måndag 12 augusti 2013

Om bloggen

Jag vet inte riktigt hur pass seriös den här bloggen kommer att bli. Jag har älskat musik hela mitt liv och har tidigare haft en massa olika bloggar och hemsidor på nätet sedan Internets begynnelse. Jag har inget uttalat syfte med sidan än så länge, kände mest att jag vill tipsa andra om riktigt bra musik oavsett ålder och tidigare kunskapsnivå. Kommer mest kretsa kring kvalitetsmusik. Jag är intresserad av de flesta tidsperioderna och gillar pop & rock men även det bästa inom nästan alla andra musikstilar.
Jag vill ju inte tråka ut er helt med långa texter och recensioner eller nördiga funderingar så därför vill jag använda så mycket Youtube som möjligt och eventuellt en del bilder.

Klippet nedanför är ifrån världens största riktiga musikfestival Glastonbury i England. Ingen annan festival är i närheten när det kommer till startfält och lysande artister. Roskilde och Reading får ge sig. Oasis årgång 1994 på väg mot det stora genombrottet 1995-1996 då de var världens största band under en kort men intensiv period under brittrockens glansdagar då de snackade skit om Blur, söp som få och tog lite väl mycket kokain. Man såg definitivt att de hade något speciellt redan här. Sedan var de tyvärr inte lika disciplinerade som Stones och inte lika talangfulla som Beatles och därför höll de inte för att kunna jämföras med de allra största. Deras två första skivor står sig dock fortfarande som ett fint årgångsvin. Det blir bara bättre med tiden eller som någon skotsk whiskey för en halv förmögenhet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar